Teenused

USA HOBIAUTODE EHITAMINE, TAASTAMINE JA RESTAUREERIMINE

Algus

Hobiauto ehitamine algab auto tehnilise seisundi hinnangust. Kuigi vilunud silm saab enamasti kohe aru, millised on nõrgad kohad, tuleb tihti tehnoseisundi täpsemaks hindamiseks nii mõnigi osa autolt eemaldada, et näha mis on „karul kõhus”. Kui auto on osandatud ja roostest ning vanast värvist puhastatud, selgub tööde tegelik maht ja saab asuda tegema edasisi plaane ja kalkulatsioone.

Keretööd

Kui kere on roostest ja vanast värvist puhastatud, siis võtab tööjärje üle plekksepp. Kui tegemist on laialt levinud hobiautoga, siis sellele tõenäoliselt toodetakse kõiki vajaminevaid keredetaile tänapäeval „aftermarket´ina”. Vähelevinud mudelitele pole neid saada ja vajaminevad detailid tuleb ise toota. See on ajakulukas ja seega kallis. Hobiauto valikul oleks tark järgi uurida varuosade saadavust ja hinnataset.

Värvitööd

Kui kere on keevitatud ja plekksepp on ukse- ja paneelide vahelised pilud paika sobitanud, siis läheb auto kere maalrite kätte. Me ise maalritöödega ei tegele: iga kingsepp jäägu omade liistude juurde. Arvestama peab sellega, et korralik maalritöö kestab mitu kuud. See on vajalik selleks, et kõik krundi ja pahtlikihid jõuaksid läbi kuivada. Kogemus on näidanud, et kiirmeetodil tehtud värvitöödele tuleb paari aasta pärast teha kas vigade parandus või korrata juba tehtut.

Mootor

Mootor, see on auto süda. Õige ameeriklase kapoti all tuksub loomulikult V8. See tagab autole korraliku kiirenduse ja õige soundi. Ameeriklased ise jagavad mootorid kaheks: väikemootorid, millede töömaht on kuni 6L ja suured mootorid millede töömaht algab 6-st liitrist. Suurim mootor, mis on EE-s on olnud töös, on 632 CID ehk tiba üle 10L. Võimsaim mootor, mille oleme ehitanud oli 1200 Hp, 540 CID, metanooliga töötav kompressormootor.

Salong

Alustuseks kleebitakse auto põhjale ja tuleseinale müra-isolatsioonimatt. See on vajalik sõidumüra vähendamisele salongis. Kuna polstritöö on spetsiifiline, siis ka selle töö jätame oma ala spetsialistidele. Koostööpartneriks on meile SideEffect OÜ. Koos salongi ehitusega on paras aeg mõelda audiosüsteemile. Nii mõnigi auto on valminud sellisena, et ainus sound autos on V8 mootori kõmin…

Veermik

Paralleelselt salongitöödega saab tegelema hakata veermikuga st. sildade ja vedrustusega. Auto mark ja mudel dikteerivad üksjagu ette, millist tüüpi vedrustust kasutatakse. Ilmselgelt on Cadillac mõeldud kulgema pehmelt ja hääletult, samas kui Camaro, Mustang ja Charger esindavad sportlikku vedrustuse seadistust.

KONTAKT

Address: Akadeemia tee 33A, 12618, Tallinn
Tel: +372 508 2969
Email: info@erkkiengineering.ee

12 + 11 =