1967 Buick Riviera

1967 Buick Riviera

Nagu selliste projektide puhul tavaline, selgus lahtivõtmise käigus, et Riviera on oma pika elu jooksul mõndagi kogenud. Aastatele lisaks on oma jälje jätnud ka mingit sorti plekimõlkimine, sest vasak esitiib ja uks pärinevad erinevatelt doonoritelt, parem esitiib poolenisti pahtlist voolitud. Läbiroostetanud kohti on lapitud ameerika kombe kohaselt – kasutades katuseplekki, neete, kruvisid, liimi, paberit ja makroflexi ning määrides kõigele peale paksu kihi roostetõrjet. Kui ülearused kihid eemaldatud, läheb kere liivapritsi ja siis selgub keretööde maht. Ka elektrisüsteem on huvitav tänu aegade jooksul selle kallal toimetanud erinevatele elektrikele. Aga pole hullu, seni on siin kõikidest projektidest auto saanud ja 1967 Riviera on kindlasti seda väärt.

Kere seisukord pärast liivapritsi on rahuldav ja taastatav.

Krunditud kere plekitööde ootel

Plekitöö algus. Kuna küljekarbid on villa ja pähklikoori täis (tavaline asi  😉  ) , tuleb veidi rohkem lahti lõigata

 

1951 Ford F1

1951 Ford F1

Saabus uus projekt, seekord juba lahtivõetud ja liivapritsis käinud

Uued keredetailid ei sobi kunagi täpselt. Hea tulemuse saamiseks on vaja oskust, aega ja kannatust

Viltuste uksevahede korrigeerimine

Raami lühendamine

Kasti sobitamine

Värvitööd Retro Garage’is. Kuna kruntvärvi all oli roostet, tuli see maha võtta.

 

 

 

1969 Chevrolet El Camino SS

1969 Chevrolet El Camino SS

1969 Chevy El Camino jõudis meile Californiast ja oli täiesti ootuspärases seisus, eelmisel omanikul pooleli jäänud projekt.

Tänaseks on auto valmis ja saanud tunnustatud vanasõiduki staatuse, e. musta reg.numbri maksimumpunktidega.

Plekitööd on tehtud, nüüd on tööjärg värvitöökoja käes

Kere on värvitud ja valmis kokkupanekuks

Raam enne ja pärast

Müratõrje: tuleseinale kahekordne ja põhjale üks kiht.

Vinüültop’i paigaldus

Mootor peal!

Valmis!

“Autolehe” fotosessioon artikli “Õnnelik juhus muutis auto saatuse” kohta (13.01.2021).

1965 Chevrolet Impala

1965 Chevrolet Impala

Algus: netist piltide järgi ostetud auto paistab pealtnäha päris kena…

283 cid originaalmootor

Kere tegelik seisukord selgub pärast liivapritsi…seekord olid eelmised remondimehed olnud üsna loomingulised

 

Impala uus kodu on Soomes

1969 Chevrolet Camaro

1969 Chevrolet Camaro

Mika 1969 Camaro tunnistati 19-21. aprillil 2019 Helsinki Messikeskuses toimunud American Car Show top 10 auhinna vääriliseks. Foto: @amerikanrautamagazine

Meieni jõudis see sellises seisus – osaliselt kastidesse pakituna

Et mootorisse imetav õhk oleks jahedam, sai tehtud õhufiltri ümber alumiiniumist korpus ja lisatud radiaatorile õhusuunajad.

Video allikas:   Jamboolio – Supercar / Muscle Car videos from around the world

1972 Chevrolet Camaro

1972 Chevrolet Camaro

2018 ABCS Best Tuning & Performance
American Beauty Car Show on suurim Ameerika autonäitus Baltikumis. Ameerika autode kogunemis- ja kiirendusvõistlus sai alguse 2001. aastal, üritus toimub igal aastal Haapsalus.

Taavo-Erkki Vitsutile kuuluv ´72 Chevrolet Camaro oli väljas 2018 American Beauty Car Show´l Haapsalus. Camaro sai tunnustatud tiitliga Best Tuning & Performance.

Video autor: Fredy

Auto andmed:
Mark: Chevrolet
Mudel: Camaro
Aasta: 1972
Kütus: Bensiin
Mootor: 540 cid BBC
Käigukast: 4L80E
Võimsus: 600+ hp (441 kW)
Pöördemoment: 800+ lb-ft (1100 Nm)

Kirjeldus:
Eesmärgiks oli teha ProTouring stiilis ameerika muskel. Auto on VIN-i järgi SS erimudel. Originaalilähedaseks jäi ainult auto välimus, kogu sisu, tehnika ja vedrustus tuli tänapäevane. Teise generatsiooni Camaro on mulle alati meeldinud, eriti just algusaastate oma, millel on taga ümmargused tuled ja ees split bumper. Kuna legendaarne punane ’79 Camaro mõõdab nüüd miile põhjanaabritejuures, siis müügist saadud raha läks investeeringuna sellesse projekti. Piltide järgi polnud nagu väga vigagi, kuid tegelikkus oli “pisut” teine. Mõelge hästi järele, enne kui piltide järgi tahate autot osta.

AUTO EHITAMISE LUGU:

Iga algus on raske
Autot ostes oli kohe selge, et aeg ja rooste on oma ülesannet tõsiselt võtnud. Kusjuures auto välisel värvkattel polnud väga vigagi. Kui aga magnet kohe mitte kuidagi ei taha auto pleki küljes püsida, siis on selge, et plekki lihtsalt pole. Selle asemel oli eelmine remondimees kõvasti vaeva näinud klaasriide ja vaiguga. Minu jaoks oli see midagi uut, sest siiani olin näinud kuidas Usa vennad paikavad roosteauke vihmveetoru pleki ja tõmbneetidega. Aga vahet pole, sest mind huvitas eeskätt ehitamise algmaterjal ehk number ja ämber.
Iga projekt algab auto lahtivõtmisega algosadeks, sealt edasi liivapritsi roostepuhastuseks ja et ajahammas uuesti närima ei hakkaks, siis haljale pinnale kohe epokrunt peale.

Plekksepp rõõmustab
Ainuke kes hetkeolukorra üle heameelt tunneb, on plekksepp, kellel on vähemalt paari kuu pikkune töö ja leib garanteeritud. Põhja keevitamine läks suhtkoht libedalt, sest mul olid põhjakausid olemas ja see aitas tublisti aega ja närvi kokku hoida. Kuna põhja konfiguratsioon on suht keerukas ja muhklik nagu kuumaastik, siis sirge plekitahvi panek ei õnnestu kohe mitte kuidagi. 2.gen-ile on õnneks Usa-s igasugu (pleki)juppe saada ja plekksepp ei pea oma pead sellega vaevama.
Kuna tagumine aknalaud oli läbinisti mäda ja auklik, siis polnud mingit pointi seda parandada. Märteni romulast leidsin sobiva doonori, millest sai välja lõigata sobilik tükk. Pisut pusimist ja originaaltükk istus nagu valatud oma kohale. Siinkohal tänud Märtenile.

Pisut on jälle edasi arenenud
Tagumiste tiibade ja tagapaneeliga sai plekksepp päris vatti…

Camaro on värvalite käes
Tööde loogilise jätkuna jätkab maaaler sealt kus plekksepp lõpetas. Niisiis auto treilerile ja maalrite juurde. Värvi eeltööd kestsid tiba üle 8 kuu. Kaua tehtud,… kaunikene… 🙂

Sillamajandus
Kuna auto kontseptsioon näeb ette tänapäevast handlingut, siis tuleb ka vedrustus vastavalt järele aidata. Ette tuleb Heidt’s-i poolraam ja taha 4 link vedrustus.

Kokkupanek
Pikkade projektide puhul on alati see häda, et tüdimus kipub peale tulema. Aga kui kere on värvitud, siis kokkupanek läheb alati palju reipamalt.

Esimesed jamad käes
Esimene poolraam, mis pidi olema “bolt on” ei ole seda mitte. Jaa, auto külge sobis see ilusti kuid mootor selle poolraami külge küll ei sobi. Alustuseks käis mootori õlivann vastu roolilatti ja väljalaske kollede ja maapinna vahe oli kõigest paar tolli.

Mootor
Suur oli üllatus, kui plokikaant maha keerates tuli nähtavale kellegi hoolikalt korjatud talvevarud…

Kapoti proov
Kuna sisselaske kolle ei taha originaalkapoti alla hästi ära mahtuda, siis sai prooviks toodud üks 2,5 tollise kõrgendusega kapott. Tegin paar klõpsu ka, aga mõjub ikkagi võõrkehana ja suure tõenäosusega jään originaali juurde. Sisselaske kolle tuleb sellisel juhul tellida custom. Elame-näeme.

Mootor maha ja ehitusse
Mootor sai uuesti maha võetud ja saadetud Soome R-Koneistusse silindrite torque plate hoonimiseks ja väntvõlli tasakaalustuseks. Kahjuks kumbagit tööd Eestis ei tehta. Kuni mootor on maas, saab mugavalt paigaldada piduritorud ja linelock’i.

Mootor on jälle peal
Mootor on jälle peal ja loodetavasti pole vaja seda rohkem eemaldada. Mootori ehitus seisis pikka aega sisselaske kollektori taga. Kolle on tehtud custom minu antud mõõtude järgi ja peaks originaal kapoti alla ilusti ära mahtuma, elame-näeme. Tellimise aeg oli USA-s 8 nädalat.

Pisut edasiminekut
Vahepeal saabus USA-st tellitud ProCharger serpentine kit ja otseloomulikult on jälle “bolt-on”. Genekas ei mahu ära – jääb täpselt throttle body’le ette.

Kütusesüsteem
Ega hobujõud riidekapist tule, ikka kütusest. Selleks, et mootori janu ära toita läheb tarvis kahte kütusepumpa.

Pumbad on valmis
Paaki tuleb kaks pumpa, mis hoolitsevad, et mootoris olevad hobused saaks joodetud. Pumbad on süvistatud originaal paagi sisse ja paagi põhja sai paigaldatud kütuse liikumist takistav vahesein, et kurvis pumbad kuivale ei jääks.

Paak on all
Kuna paak ise jäi originaal, siis selle paigaldamine pole teab mis kunsttükk. Kohale jõudnud radiaator tuli viia kohe keevitaja juurde, et vee väljavõtu kohad saaksid õige nurga alla.

Saabusid väljalaske kollektorid
Nii, nüüd saab mootori poolega edasi minna. Peab tunnistama, et need on juba kolmandad kolled. Eelmised kaks(pikad kolled) rändasid riiulisse, sest ei mahtunud ära. Seekord sai tellitud mid-length ja nüüd läksid külge enam-vähem talutavalt. Parempoolne istus ilusti, aga vasakut pidi väheke modifitseerima.

Väljalase
Kui vl kolled on paigas, siis saab edasi tegeleda ülejäänud väljalaske torustikuga. Kuna auto on madal ja Tallinna tänavad meenutavad pigem kuumaastikku, siis vähegi toekama kliirentsi tekitamiseks tuli kasutada ovaalset sumpsi toru ja eriti madalaid sumpsi pütte. Tootjaks on Spintech ja hind on umbes 2-3 x kallim kui ümmargusel torul. 3″ ümmarguse toru analoog ovaalina on 2 1/4 x 3.5″.

Intercooler ja torustik
Üle hulga aja oli aega Camaroga tegeleda. Intercooler sai tervenisti uus tehtud ja sellega seonduv torustik valmis tehtud. Viimase elemendina sai lisatud blow-off klapp.

 

Salongi tegi SideEffect