1970 Pontiac Firebird LS3

 
Eestimaale lisandus üks Pontiac Firebird aastast 1970. Põhi oli auklik ja läks täies tükis vahetusse. Muus osas oli säilinud talutavalt ja oli enam-vähem komplektne. Keegi hakkas kunagi ehitama ja siis loobus, ilmselt käis põhja keevitamine üle jõu. Lahtivõetud jupid olid autosse kaasa pandud. Mootoriks on 400 cid small block ja kastiks kolmene automaat. Kunagi tulevikus saab keegi sellest omale vinge USA muskli…

AUTO EHITAMISE LUGU:

Hakkab pihta
Usa-st saabus hunnik plekidetaile ja auto keretööd võivad nüüd alata. Alustuseks liivaprits, seejärel haljale pinnale kruntvärv peale ja plekksepp võib otsast alata. Alustuseks läks vahetusse parepoolne küljekarp, seejärel läheb tükati vahetusse tagatiib. Kuna auto põhi oli suhteliselt hõre, siis tundus majanduslikult otstarbekas paigaldada uus põhi ühes tükis. Nüüd on plekksepal aeg siirduda pagasiruumi.

Tagumine vedrustus
Kuna õigel musklil on ikka korralikult lai tagarehv, siis sai Detroit Speed’ist tellitud vastav kit. See laseb autot 2″ allapoole ja võimaldab tagasillal kasutada 12″ laiuseid velgi. Kit’iga tulevad kaasa sügavamad sisemined koopad, mistõttu on võimalik kasutada “normaalseid” velje ja rehvi kombinatsioone.

Kere saab hea ja kõva
Kere on autole vundamendiks, sestap tasub plekitöödega vaeva näha. Uus põhi on paigas, mõned nurgad parandatud ja Detroit Speed’i tube kit on paigaldatud. Kere käis veelkord liivapritsis, seejärel happekrunt ja sellepeale omakorda täitevkrunt. Nüüd tuleb veelkord nina külge traageldada, vahed paika ajada ja edasi läheb kere maalri kätte.

Suur maalritöö
Tööde järjekord on jõudnud kere värvimiseni. Töö tehakse Rakveres ja loodetavasti saab 5+. Vähemalt eeltöö pildid on paljulubavad…
Esimese ninaga sai kõvasti vaeva näha, sest nina on kaetud pehme kummilaadse kihiga. Õnneks on selle parandamiseks erimaterjalid meie kaubandusvõrgus saadaval.

Kere saab lõpuks värvitud
Värviks tuleb helesinine metallik.

Mootor ja kast
Mootoriks tuleb sissepritsega LS3 mootor 525 Hp seades, mis peaks suitsetama rehvi igast asendist. Mootorit hakkab juhtima GM enda ECM (Engine Control Module) Soft kirjutatakse peale USA-s ja vajadusel saab seda siin kohapeal korrigeerida.
Käike hakkab vahetama elektrooniliselt juhitud 4L70E.
Pidurdamise eest hoolitseb Wilwood peasilinder koos 9″ vaakumvõimendiga.

Esiosa on koos
Esiosa sai kokku kruvitud ja saabusid Dakota Digital’i näidikud, mis lähevad originaal paneeli sisse. Kellade ühendus on lihtne, CAN ühendus võimaldab saada kogu vajaliku info otse mootori ja kasti ajust. Moorori ja kasti juhtplokid leidsid koha salongis, kindalaeka taga.

Kapotialune
Kapotialuna hakkab ka tasapisi valmis saama: õhuvõtt ja filter said väga minimalistlikud.

Summuti ehitus
Sumps sai tehtud kuni pütini 2.5″ torust ja sealt edasi 2 1/4″ torust. Gaaside ühtlustamiseks on H pipe. See tagab efektiivse väljalaske gaaside eemaldumise mootorist.
LS3 525 Hp mootor tahab saada 58 psi kütusesurvet ja piisavat tootlikust. Selle eest hoolitseb Walbro 392 pump. Tootlikust on 255 l/h. Nojah – ega hobujõud riidekapist ei tule…
Laiemate(sügavamate) rattakoobaste paigaldamisel tulid tagavedrud ka pisut sissepoole nihutada. Selle tagajärjel tuli paak teha 4″ lühemaks. Mõlemast otsast sai 2″ maha lõigatud ja otsad uuesti tagasi keevitatud. Näeb siiski välja nagu originaal.

Tasapisi valmib
Mõned pildid tööde edenemisest.

Mõned pildid sisust
Kogu sisustuse tegi SideEffect OÜ. Materjaliks on tumehall alkantara, läbitepitud hõbedase niidiga. Kuna tagumised koopad sai keevitatud sügavamaks, tuli küljepolstrid samuti laiemaks ehitada ja tagaiste sellevõrra kitsam teha. Lagi ja päikesesirmid on samuti kaetud tumehalli alkantaraga.

Auto on valmis 09.10.2016
Suvi läks lennates ja polnud väga mahti Firega tegeleda. Nüüd sügisel sai joon alla tõmmatud.

Skills

Posted on

2. juuni 2019