It’s obvious that the Riviera has had a long and colorful life including some kind of crash: the left fender and door come from different donors, the right fender is partly made of body filler. Rusted areas have been patched “the American way” – using roofing sheet, rivets, screws, glue, paper and insulation foam, covered with a thick layer of anti-rust treatment. When the excess layers get removed, the body goes to sandblast and then the amount of bodywork comes clear. The car’s electrical wiring is interesting thanks to the various electricians who have worked on it over the years. But it’s not so bad and so far all the projects here have become cars. 1967 Riviera is definitely worth it .
Body after sandblast – quite as expected
primed, waiting for bodywork
Bodywork begins. Rocker panels are full of wool and nutshells (nothing unusual đ ) – we’ll have to cut a bit more to get it all out.
Mika’s 1969 Camaro was worthy of the Top 10 award at the American Car Show held at the Helsinki Fair Center on April 2019. Photo: @amerikanrautamagazine
In the beginning
Cold air intake
Video :Â Â Jamboolio – Supercar / Muscle Car videos from around the world
2018 ABCS Best Tuning & Performance
The American Beauty Car Show is the largest American car exhibition in the Baltics. The gathering and acceleration competition started in 2001, event takes place every year in Haapsalu.
Best Tuning & Performance – the only prize won by estonian builder that year
Video autor: Fredy
Make: Chevrolet
Model: Camaro
Year: 1972
Engine: 540 cid BBC
Transmission: 4L80E
Power: 600+ hp (441 kW)
Torque: 800+ lb-ft (1100 Nm)
Kirjeldus:
EesmĂ€rgiks oli teha ProTouring stiilis ameerika muskel. Auto on VIN-i jĂ€rgi SS erimudel. OriginaalilĂ€hedaseks jĂ€i ainult auto vĂ€limus, kogu sisu, tehnika ja vedrustus tuli tĂ€napĂ€evane. Teise generatsiooni Camaro on mulle alati meeldinud, eriti just algusaastate oma, millel on taga ĂŒmmargused tuled ja ees split bumper. Kuna legendaarne punane ’79 Camaro mÔÔdab nĂŒĂŒd miile pĂ”hjanaabritejuures, siis mĂŒĂŒgist saadud raha lĂ€ks investeeringuna sellesse projekti. Piltide jĂ€rgi polnud nagu vĂ€ga vigagi, kuid tegelikkus oli “pisut” teine. MĂ”elge hĂ€sti jĂ€rele, enne kui piltide jĂ€rgi tahate autot osta.
AUTO EHITAMISE LUGU:
Iga algus on raske
Autot ostes oli kohe selge, et aeg ja rooste on oma ĂŒlesannet tĂ”siselt vĂ”tnud. Kusjuures auto vĂ€lisel vĂ€rvkattel polnud vĂ€ga vigagi. Kui aga magnet kohe mitte kuidagi ei taha auto pleki kĂŒljes pĂŒsida, siis on selge, et plekki lihtsalt pole. Selle asemel oli eelmine remondimees kĂ”vasti vaeva nĂ€inud klaasriide ja vaiguga. Minu jaoks oli see midagi uut, sest siiani olin nĂ€inud kuidas Usa vennad paikavad roosteauke vihmveetoru pleki ja tĂ”mbneetidega. Aga vahet pole, sest mind huvitas eeskĂ€tt ehitamise algmaterjal ehk number ja Ă€mber.
Iga projekt algab auto lahtivÔtmisega algosadeks, sealt edasi liivapritsi roostepuhastuseks ja et ajahammas uuesti nÀrima ei hakkaks, siis haljale pinnale kohe epokrunt peale.
Plekksepp rÔÔmustab
Ainuke kes hetkeolukorra ĂŒle heameelt tunneb, on plekksepp, kellel on vĂ€hemalt paari kuu pikkune töö ja leib garanteeritud. PĂ”hja keevitamine lĂ€ks suhtkoht libedalt, sest mul olid pĂ”hjakausid olemas ja see aitas tublisti aega ja nĂ€rvi kokku hoida. Kuna pĂ”hja konfiguratsioon on suht keerukas ja muhklik nagu kuumaastik, siis sirge plekitahvi panek ei Ă”nnestu kohe mitte kuidagi. 2.gen-ile on Ă”nneks Usa-s igasugu (pleki)juppe saada ja plekksepp ei pea oma pead sellega vaevama.
Kuna tagumine aknalaud oli lĂ€binisti mĂ€da ja auklik, siis polnud mingit pointi seda parandada. MĂ€rteni romulast leidsin sobiva doonori, millest sai vĂ€lja lĂ”igata sobilik tĂŒkk. Pisut pusimist ja originaaltĂŒkk istus nagu valatud oma kohale. Siinkohal tĂ€nud MĂ€rtenile.
Pisut on jÀlle edasi arenenud
Tagumiste tiibade ja tagapaneeliga sai plekksepp pĂ€ris vatti…
Camaro on vÀrvalite kÀes
Tööde loogilise jĂ€tkuna jĂ€tkab maaaler sealt kus plekksepp lĂ”petas. Niisiis auto treilerile ja maalrite juurde. VĂ€rvi eeltööd kestsid tiba ĂŒle 8 kuu. Kaua tehtud,… kaunikene… đ
Sillamajandus
Kuna auto kontseptsioon nĂ€eb ette tĂ€napĂ€evast handlingut, siis tuleb ka vedrustus vastavalt jĂ€rele aidata. Ette tuleb Heidt’s-i poolraam ja taha 4 link vedrustus.
Kokkupanek
Pikkade projektide puhul on alati see hĂ€da, et tĂŒdimus kipub peale tulema. Aga kui kere on vĂ€rvitud, siis kokkupanek lĂ€heb alati palju reipamalt.
Esimesed jamad kÀes
Esimene poolraam, mis pidi olema “bolt on” ei ole seda mitte. Jaa, auto kĂŒlge sobis see ilusti kuid mootor selle poolraami kĂŒlge kĂŒll ei sobi. Alustuseks kĂ€is mootori Ă”livann vastu roolilatti ja vĂ€ljalaske kollede ja maapinna vahe oli kĂ”igest paar tolli.
Mootor
Suur oli ĂŒllatus, kui plokikaant maha keerates tuli nĂ€htavale kellegi hoolikalt korjatud talvevarud…
Kapoti proov
Kuna sisselaske kolle ei taha originaalkapoti alla hĂ€sti Ă€ra mahtuda, siis sai prooviks toodud ĂŒks 2,5 tollise kĂ”rgendusega kapott. Tegin paar klĂ”psu ka, aga mĂ”jub ikkagi vÔÔrkehana ja suure tĂ”enĂ€osusega jÀÀn originaali juurde. Sisselaske kolle tuleb sellisel juhul tellida custom. Elame-nĂ€eme.
Mootor maha ja ehitusse
Mootor sai uuesti maha vĂ”etud ja saadetud Soome R-Koneistusse silindrite torque plate hoonimiseks ja vĂ€ntvĂ”lli tasakaalustuseks. Kahjuks kumbagit tööd Eestis ei tehta. Kuni mootor on maas, saab mugavalt paigaldada piduritorud ja linelock’i.
Mootor on jÀlle peal
Mootor on jÀlle peal ja loodetavasti pole vaja seda rohkem eemaldada. Mootori ehitus seisis pikka aega sisselaske kollektori taga. Kolle on tehtud custom minu antud mÔÔtude jÀrgi ja peaks originaal kapoti alla ilusti Àra mahtuma, elame-nÀeme. Tellimise aeg oli USA-s 8 nÀdalat.
Pisut edasiminekut
Vahepeal saabus USA-st tellitud ProCharger serpentine kit ja otseloomulikult on jĂ€lle “bolt-on”. Genekas ei mahu Ă€ra – jÀÀb tĂ€pselt throttle body’le ette.
KĂŒtusesĂŒsteem
Ega hobujĂ”ud riidekapist tule, ikka kĂŒtusest. Selleks, et mootori janu Ă€ra toita lĂ€heb tarvis kahte kĂŒtusepumpa.
Pumbad on valmis
Paaki tuleb kaks pumpa, mis hoolitsevad, et mootoris olevad hobused saaks joodetud. Pumbad on sĂŒvistatud originaal paagi sisse ja paagi pĂ”hja sai paigaldatud kĂŒtuse liikumist takistav vahesein, et kurvis pumbad kuivale ei jÀÀks.
Paak on all
Kuna paak ise jĂ€i originaal, siis selle paigaldamine pole teab mis kunsttĂŒkk. Kohale jĂ”udnud radiaator tuli viia kohe keevitaja juurde, et vee vĂ€ljavĂ”tu kohad saaksid Ă”ige nurga alla.
Saabusid vÀljalaske kollektorid
Nii, nĂŒĂŒd saab mootori poolega edasi minna. Peab tunnistama, et need on juba kolmandad kolled. Eelmised kaks(pikad kolled) rĂ€ndasid riiulisse, sest ei mahtunud Ă€ra. Seekord sai tellitud mid-length ja nĂŒĂŒd lĂ€ksid kĂŒlge enam-vĂ€hem talutavalt. Parempoolne istus ilusti, aga vasakut pidi vĂ€heke modifitseerima.
VĂ€ljalase
Kui vl kolled on paigas, siis saab edasi tegeleda ĂŒlejÀÀnud vĂ€ljalaske torustikuga. Kuna auto on madal ja Tallinna tĂ€navad meenutavad pigem kuumaastikku, siis vĂ€hegi toekama kliirentsi tekitamiseks tuli kasutada ovaalset sumpsi toru ja eriti madalaid sumpsi pĂŒtte. Tootjaks on Spintech ja hind on umbes 2-3 x kallim kui ĂŒmmargusel torul. 3″ ĂŒmmarguse toru analoog ovaalina on 2 1/4 x 3.5″.
Intercooler ja torustik
Ăle hulga aja oli aega Camaroga tegeleda. Intercooler sai tervenisti uus tehtud ja sellega seonduv torustik valmis tehtud. Viimase elemendina sai lisatud blow-off klapp.
2019 American Beauty Car Show Best Sports Car reward winner
This Mustang was freshly “restored” in US … after disassembly and sandblasting, it turned out that there was very little we could keep from the original.
Â
One Pontiac Firebird was added to Estonia from 1970. The bottom was perforated and replaced in its entirety. In other respects it had survived tolerably and was more or less complete. Someone once started building and then gave up, apparently the bottom of the welding went by force. The disassembled pieces were put in the car. The engine is a 400 cid small block and the box has a three-speed automatic. Someday in the future, someone will get awesome US muscle …
AUTO EHITAMISE LUGU:
Hakkab pihta
Usa-st saabus hunnik plekidetaile ja auto keretööd vĂ”ivad nĂŒĂŒd alata. Alustuseks liivaprits, seejĂ€rel haljale pinnale kruntvĂ€rv peale ja plekksepp vĂ”ib otsast alata. Alustuseks lĂ€ks vahetusse parepoolne kĂŒljekarp, seejĂ€rel lĂ€heb tĂŒkati vahetusse tagatiib. Kuna auto pĂ”hi oli suhteliselt hĂ”re, siis tundus majanduslikult otstarbekas paigaldada uus pĂ”hi ĂŒhes tĂŒkis. NĂŒĂŒd on plekksepal aeg siirduda pagasiruumi.
Tagumine vedrustus
Kuna Ă”igel musklil on ikka korralikult lai tagarehv, siis sai Detroit Speed’ist tellitud vastav kit. See laseb autot 2″ allapoole ja vĂ”imaldab tagasillal kasutada 12″ laiuseid velgi. Kit’iga tulevad kaasa sĂŒgavamad sisemined koopad, mistĂ”ttu on vĂ”imalik kasutada “normaalseid” velje ja rehvi kombinatsioone.
Kere saab hea ja kÔva
Kere on autole vundamendiks, sestap tasub plekitöödega vaeva nĂ€ha. Uus pĂ”hi on paigas, mĂ”ned nurgad parandatud ja Detroit Speed’i tube kit on paigaldatud. Kere kĂ€is veelkord liivapritsis, seejĂ€rel happekrunt ja sellepeale omakorda tĂ€itevkrunt. NĂŒĂŒd tuleb veelkord nina kĂŒlge traageldada, vahed paika ajada ja edasi lĂ€heb kere maalri kĂ€tte.
Suur maalritöö
Tööde jĂ€rjekord on jĂ”udnud kere vĂ€rvimiseni. Töö tehakse Rakveres ja loodetavasti saab 5+. VĂ€hemalt eeltöö pildid on paljulubavad…
Esimese ninaga sai kĂ”vasti vaeva nĂ€ha, sest nina on kaetud pehme kummilaadse kihiga. Ănneks on selle parandamiseks erimaterjalid meie kaubandusvĂ”rgus saadaval.
Kere saab lÔpuks vÀrvitud
VĂ€rviks tuleb helesinine metallik.
Mootor ja kast
Mootoriks tuleb sissepritsega LS3 mootor 525 Hp seades, mis peaks suitsetama rehvi igast asendist. Mootorit hakkab juhtima GM enda ECM (Engine Control Module) Soft kirjutatakse peale USA-s ja vajadusel saab seda siin kohapeal korrigeerida.
KĂ€ike hakkab vahetama elektrooniliselt juhitud 4L70E.
Pidurdamise eest hoolitseb Wilwood peasilinder koos 9″ vaakumvĂ”imendiga.
Esiosa on koos
Esiosa sai kokku kruvitud ja saabusid Dakota Digital’i nĂ€idikud, mis lĂ€hevad originaal paneeli sisse. Kellade ĂŒhendus on lihtne, CAN ĂŒhendus vĂ”imaldab saada kogu vajaliku info otse mootori ja kasti ajust. Moorori ja kasti juhtplokid leidsid koha salongis, kindalaeka taga.
Kapotialune
Kapotialuna hakkab ka tasapisi valmis saama: ÔhuvÔtt ja filter said vÀga minimalistlikud.
Summuti ehitus
Sumps sai tehtud kuni pĂŒtini 2.5″ torust ja sealt edasi 2 1/4″ torust. Gaaside ĂŒhtlustamiseks on H pipe. See tagab efektiivse vĂ€ljalaske gaaside eemaldumise mootorist.
LS3 525 Hp mootor tahab saada 58 psi kĂŒtusesurvet ja piisavat tootlikust. Selle eest hoolitseb Walbro 392 pump. Tootlikust on 255 l/h. Nojah – ega hobujĂ”ud riidekapist ei tule…
Laiemate(sĂŒgavamate) rattakoobaste paigaldamisel tulid tagavedrud ka pisut sissepoole nihutada. Selle tagajĂ€rjel tuli paak teha 4″ lĂŒhemaks. MĂ”lemast otsast sai 2″ maha lĂ”igatud ja otsad uuesti tagasi keevitatud. NĂ€eb siiski vĂ€lja nagu originaal.
MÔned pildid sisust
Kogu sisustuse tegi SideEffect OĂ. Materjaliks on tumehall alkantara, lĂ€bitepitud hĂ”bedase niidiga. Kuna tagumised koopad sai keevitatud sĂŒgavamaks, tuli kĂŒljepolstrid samuti laiemaks ehitada ja tagaiste sellevĂ”rra kitsam teha. Lagi ja pĂ€ikesesirmid on samuti kaetud tumehalli alkantaraga.
Auto on valmis 09.10.2016
Suvi lĂ€ks lennates ja polnud vĂ€ga mahti Firega tegeleda. NĂŒĂŒd sĂŒgisel sai joon alla tĂ”mmatud.