1973 Corvette C3 Convertible

1973 Corvette C3 Convertible

 

Vent/heater of project cars is usually in bad shape : seals gone, shafts-valves rusted etc. Often there is someones nest or storage inside it 😉 To make everything work perfectly and to get fresh air in salon we always take it apart, clean-repair-paint, install new seals and core if necessary.

 

Wilwood brakes

 

1969 Chevrolet El Camino SS

1969 Chevrolet El Camino SS

1969 Chevy El Camino came from California and was exactly in the state the previous owner had described.

 

Bodywork done, now to the paintshop

Body painted, assembly can begin

Frame before and after

2 layers of sound deadener to the firewall

New vinyl top

 

Ready!

Photoshoot for car magazine “Autoleht”

 

 

1965 Chevrolet Impala

1965 Chevrolet Impala

The beginning – judging by the photos in the Internet seemed pretty ok for the buyer……

283 cid original engine

The moment of truth: after sandblast – previous restorers have been “creative”…

 

The new home of this Impala is in Finland

1969 Chevrolet Camaro

1969 Chevrolet Camaro

Mika’s 1969 Camaro was worthy of the Top 10 award at the American Car Show held at the Helsinki Fair Center on April 2019. Photo: @amerikanrautamagazine

In the beginning

Cold air intake

Video :   Jamboolio – Supercar / Muscle Car videos from around the world

1972 Chevrolet Camaro

1972 Chevrolet Camaro

2018 ABCS Best Tuning & Performance
The American Beauty Car Show is the largest American car exhibition in the Baltics. The gathering and acceleration competition started in 2001, event takes place every year in Haapsalu.

Best Tuning & Performance – the only prize won by estonian builder that year

Video autor: Fredy

Make: Chevrolet
Model: Camaro
Year: 1972
Engine: 540 cid BBC
Transmission: 4L80E
Power: 600+ hp (441 kW)
Torque: 800+ lb-ft (1100 Nm)

Kirjeldus:
Eesmärgiks oli teha ProTouring stiilis ameerika muskel. Auto on VIN-i järgi SS erimudel. Originaalilähedaseks jäi ainult auto välimus, kogu sisu, tehnika ja vedrustus tuli tänapäevane. Teise generatsiooni Camaro on mulle alati meeldinud, eriti just algusaastate oma, millel on taga ümmargused tuled ja ees split bumper. Kuna legendaarne punane ’79 Camaro mõõdab nüüd miile põhjanaabritejuures, siis müügist saadud raha läks investeeringuna sellesse projekti. Piltide järgi polnud nagu väga vigagi, kuid tegelikkus oli “pisut” teine. Mõelge hästi järele, enne kui piltide järgi tahate autot osta.

AUTO EHITAMISE LUGU:

Iga algus on raske
Autot ostes oli kohe selge, et aeg ja rooste on oma ülesannet tõsiselt võtnud. Kusjuures auto välisel värvkattel polnud väga vigagi. Kui aga magnet kohe mitte kuidagi ei taha auto pleki küljes püsida, siis on selge, et plekki lihtsalt pole. Selle asemel oli eelmine remondimees kõvasti vaeva näinud klaasriide ja vaiguga. Minu jaoks oli see midagi uut, sest siiani olin näinud kuidas Usa vennad paikavad roosteauke vihmveetoru pleki ja tõmbneetidega. Aga vahet pole, sest mind huvitas eeskätt ehitamise algmaterjal ehk number ja ämber.
Iga projekt algab auto lahtivõtmisega algosadeks, sealt edasi liivapritsi roostepuhastuseks ja et ajahammas uuesti närima ei hakkaks, siis haljale pinnale kohe epokrunt peale.

Plekksepp rõõmustab
Ainuke kes hetkeolukorra üle heameelt tunneb, on plekksepp, kellel on vähemalt paari kuu pikkune töö ja leib garanteeritud. Põhja keevitamine läks suhtkoht libedalt, sest mul olid põhjakausid olemas ja see aitas tublisti aega ja närvi kokku hoida. Kuna põhja konfiguratsioon on suht keerukas ja muhklik nagu kuumaastik, siis sirge plekitahvi panek ei õnnestu kohe mitte kuidagi. 2.gen-ile on õnneks Usa-s igasugu (pleki)juppe saada ja plekksepp ei pea oma pead sellega vaevama.
Kuna tagumine aknalaud oli läbinisti mäda ja auklik, siis polnud mingit pointi seda parandada. Märteni romulast leidsin sobiva doonori, millest sai välja lõigata sobilik tükk. Pisut pusimist ja originaaltükk istus nagu valatud oma kohale. Siinkohal tänud Märtenile.

Pisut on jälle edasi arenenud
Tagumiste tiibade ja tagapaneeliga sai plekksepp päris vatti…

Camaro on värvalite käes
Tööde loogilise jätkuna jätkab maaaler sealt kus plekksepp lõpetas. Niisiis auto treilerile ja maalrite juurde. Värvi eeltööd kestsid tiba üle 8 kuu. Kaua tehtud,… kaunikene… 🙂

Sillamajandus
Kuna auto kontseptsioon näeb ette tänapäevast handlingut, siis tuleb ka vedrustus vastavalt järele aidata. Ette tuleb Heidt’s-i poolraam ja taha 4 link vedrustus.

Kokkupanek
Pikkade projektide puhul on alati see häda, et tüdimus kipub peale tulema. Aga kui kere on värvitud, siis kokkupanek läheb alati palju reipamalt.

Esimesed jamad käes
Esimene poolraam, mis pidi olema “bolt on” ei ole seda mitte. Jaa, auto külge sobis see ilusti kuid mootor selle poolraami külge küll ei sobi. Alustuseks käis mootori õlivann vastu roolilatti ja väljalaske kollede ja maapinna vahe oli kõigest paar tolli.

Mootor
Suur oli üllatus, kui plokikaant maha keerates tuli nähtavale kellegi hoolikalt korjatud talvevarud…

Kapoti proov
Kuna sisselaske kolle ei taha originaalkapoti alla hästi ära mahtuda, siis sai prooviks toodud üks 2,5 tollise kõrgendusega kapott. Tegin paar klõpsu ka, aga mõjub ikkagi võõrkehana ja suure tõenäosusega jään originaali juurde. Sisselaske kolle tuleb sellisel juhul tellida custom. Elame-näeme.

Mootor maha ja ehitusse
Mootor sai uuesti maha võetud ja saadetud Soome R-Koneistusse silindrite torque plate hoonimiseks ja väntvõlli tasakaalustuseks. Kahjuks kumbagit tööd Eestis ei tehta. Kuni mootor on maas, saab mugavalt paigaldada piduritorud ja linelock’i.

Mootor on jälle peal
Mootor on jälle peal ja loodetavasti pole vaja seda rohkem eemaldada. Mootori ehitus seisis pikka aega sisselaske kollektori taga. Kolle on tehtud custom minu antud mõõtude järgi ja peaks originaal kapoti alla ilusti ära mahtuma, elame-näeme. Tellimise aeg oli USA-s 8 nädalat.

Pisut edasiminekut
Vahepeal saabus USA-st tellitud ProCharger serpentine kit ja otseloomulikult on jälle “bolt-on”. Genekas ei mahu ära – jääb täpselt throttle body’le ette.

Kütusesüsteem
Ega hobujõud riidekapist tule, ikka kütusest. Selleks, et mootori janu ära toita läheb tarvis kahte kütusepumpa.

Pumbad on valmis
Paaki tuleb kaks pumpa, mis hoolitsevad, et mootoris olevad hobused saaks joodetud. Pumbad on süvistatud originaal paagi sisse ja paagi põhja sai paigaldatud kütuse liikumist takistav vahesein, et kurvis pumbad kuivale ei jääks.

Paak on all
Kuna paak ise jäi originaal, siis selle paigaldamine pole teab mis kunsttükk. Kohale jõudnud radiaator tuli viia kohe keevitaja juurde, et vee väljavõtu kohad saaksid õige nurga alla.

Saabusid väljalaske kollektorid
Nii, nüüd saab mootori poolega edasi minna. Peab tunnistama, et need on juba kolmandad kolled. Eelmised kaks(pikad kolled) rändasid riiulisse, sest ei mahtunud ära. Seekord sai tellitud mid-length ja nüüd läksid külge enam-vähem talutavalt. Parempoolne istus ilusti, aga vasakut pidi väheke modifitseerima.

Väljalase
Kui vl kolled on paigas, siis saab edasi tegeleda ülejäänud väljalaske torustikuga. Kuna auto on madal ja Tallinna tänavad meenutavad pigem kuumaastikku, siis vähegi toekama kliirentsi tekitamiseks tuli kasutada ovaalset sumpsi toru ja eriti madalaid sumpsi pütte. Tootjaks on Spintech ja hind on umbes 2-3 x kallim kui ümmargusel torul. 3″ ümmarguse toru analoog ovaalina on 2 1/4 x 3.5″.

Intercooler ja torustik
Üle hulga aja oli aega Camaroga tegeleda. Intercooler sai tervenisti uus tehtud ja sellega seonduv torustik valmis tehtud. Viimase elemendina sai lisatud blow-off klapp.

 

Salongi tegi SideEffect